Kako odabrati naziv preduzeća – korisni saveti

Objavljeno:

Piše:

Kategorija:

Ime je identitet i odraz brenda. Prema tome, izbor poslovnog imena je presudan korak pri započinjanju poslovanja.

Određivanje naziva preduzeća može biti prava umetnost, ali morate uzeti u obzir da naziv preduzeća koji ste zamislili možda ne bude odobren, jer postoji mogućnost da je taj domen već zauzet.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da pronađete pravo ime za svoje preduzeće:

Odaberite tip imena

Mnoga preduzeća odaberu ime koje saopštava šta kompanija radi. Međutim, nije lako naići na imena koja već nisu zauzeta. Možete i da odaberete ime koje predstavlja vrednost ili ideju u koju vaša kompanija veruje. Na primer, brend Tesla je nazvan po Nikoli Tesli, koji je pomogao u dizajniranju modernog sistema za napajanje naizmeničnom strujom.

Na drugoj strani su imena koja su dopadljiva, ali nemaju očigledna značenja, poput Gugla.

Da li je važno da ime vašeg preduzeća ima značenje kada razmišljate o imenovanju vašeg preduzeća? Ako je odgovor potvrdan, onda detaljno ispitajte značenje imena kojim želite da nazovete preduzeće. Ukoliko je odgovor odričan, imate više mogućnosti za odabir imena, ali vaš izbor može biti izazovniji.

Neka ime predstavlja srž vašeg brenda

Važno je razumeti šta predstavlja vaš brend. Zapišite šta će vaše preduzeće raditi, zašto postoji i kako će funkcionisati.

Razmišljanje o poslovnom imenu bez jasne vizije onoga što želite da preduzeće predstavlja, neće vas odvesti nikuda. Uzimanje u obzir više ideja, razmišljanje o rečima, konceptima, pomoći će vam da osmislite naziv svog posla.

Vaše buduće kolege ili suosnivači takođe vam mogu pomoći pri odabiru naziva za posao. Svaki pojedinac može napisati listu imena i predstaviti svoje ideje. Zapišite sve predloge i zajedno otkrijte ime koje je adekvatno za vašu kompaniju.

Stavite predložena imena u word dokument, da biste i tokom sledećih dana vi i vaš tim mogli da dopisujete nova imena, ukoliko vam padnu na pamet novi predlozi za naziv firme.

Kada odlučite da postoji dovoljan broj predloga na listi, neka vaš tim rangira imena u word dokumentu. To će vam omogućiti da dodatno suzite listu imena, odbacujući one predloge koji nisu dobili odobrenje.

Spektrum kooperativa
Spektrum kooperativa (www.spektrum.rs) – programerska, marketinška i SEO firma.

Proverite domene  u vašoj industriji

Jednom kada napravite listu finalnih imena, morate da proverite koja su imena domena dostupna.

Na kraju, pretražite na Guglu da li druge kompanije u vašoj industriji imaju ista ili slična imena. Kompanije u drugim industrijama koje imaju ime slično vašem, iako nije idealno, prihvatljivo je, jer te firme nisu vaša  konkurencija. Možda ćete imati problema ako naiđete na kompaniju iz vaše niše, čiji je naziv sličan vašoj kompaniji.

Poslušajte mišljenja svoje porodice i prijatelja

Na kraju kada izaberete ime za firmu, možete doneti konačnu odluku sa grupom ljudi koja vam je pomogla ili možete da zatražite mišljenje porodice ili prijatelja.

Ljudi, koji nisu učestvovali u procesu imenovanja firme, mogu vam pružiti korisne predloge. Njihova reakcija na predlog imena vaše firme velikim delom odražava kako će i drugi u svetu shvatiti ime vašeg brenda.

Iako su ovo ključni koraci koje treba razmotriti, odaberite postupak koji vama najviše odgovara. Izabrati naziv preduzeća nije lako, te ovi saveti vam mogu pomoći da budete korak bliži odabiru imena za svoje preduzeće.

Izvor: www.forbes.com


Pročitajte više:
4 poslovne lekcije naučene tokom COVIDA-19
Svrha marketinga u doba korone
Kako kultura kompanije oblikuje motivaciju zaposlenih

 

divac stipendije
spektrum kooperativa
izrada sajta
prvi na guglu
Hristina Jeremić
Hristina Jeremić
Diplomirani filolog srpskog jezika i književnosti. Oduševi me lepa reč i kvalitetna muzika. Pospešujem blogovanje. U slobodno vreme umetnica.

Gala program na 49. Međunarodnom filmskom festivalu – FEST

U Gala programu 49. Međunarodnog filmskog festivala – FEST, koji se održava od 7. do 16. maja u organizaciji Centra beogradskih festivala – CEBEF,...

Beogradski mesec fotografije – Otvaranje izložbe fotografija „Don Kihot” Katarine Marčetić

Izložba fotografija „Don Kihot” autorke Katarine Marčetić biće otvorena 23. aprila u 19 časova  u Radisson Collection Old Mill Hotelu, kao deo predstojećeg izdanja...

Magično foto ogledalo firme Good Mood Booth

Magično ogledalo firme Good Mood Booth je unikatno foto ogledalo, modernija verzija foto kabine, i potpuni hit koje pruža kvalitetnu zabavu na venčanjima, korporativnim...
error: Content is protected !!