Svrha marketinga u doba korone

Objavljeno:

Piše:

Kategorija:

Trenutna globalna kriza otkrila je koliko su preduzeća snažna, odnosno slaba.

Ako ste kao poslodavac i pre korone uspeli da zadovoljite kriterijume, kao što su: osluškivanje želje kupaca, inovativnost, nove ponude i slično, onda neće biti problem kad svoje poslovanje prebacite na internet. Ljudi su već zavoleli vaše zalaganje oko brenda, te će im biti zadovoljstvo da vas pronađu i na internetu.

Nedostaci će se primetiti kod onih preduzeća koja nisu toliko marila za gore navedene stavke.

Primetno je da, mnoga slaba preduzeća koja su opstala i prenela svoje poslovanje na internet, odlučila su da ulože veći kapacitet u marketing. Na primer, kad pretražujete metode za mršavljenje na internetu, veoma često možete naići na reklamu –Za nedelju dana, smršaćete 5 kilograma uz ovaj preparat–.

Suština je: Ne preteruje se s marketingom. Usled slabosti, preduzeća grabe da zauzmu mesto za svoju reklamu i plasiraju manje istinite informacije u većim količinama.

Reklame takvog tipa posetiocima će zvučati isforsirano i odbojno.

Kada pričamo o preduzećima koja ne mogu preživeti pola godine bez prihoda, očigledno je da su takva preduzeća sklanjala problem pod tepih, dok je korona uticala da ti problemi izađu na površinu.

Ova globalna kriza je tu da nam otvori oči i omogući nam da shvatimo zašto smo probleme skrivali misleći da će proći. Nisu prošli. Treba ih shvatiti i rešiti, a nakon korone krenuti punom parom u poslovne uspehe.

Mislim da je ovo trenutak kad će mnogi ,,progledati”. U kom smislu? Usled gašenja preduzeća, osoba je možda shvatila da taj posao i nije bio za nju. Verujem da, kada je neko voljan i strastven u svom poslu, manje su šanse da ga korona zaustavi. Ova trenutna krizna situacija pomoći će mnogima da shvate koji biznis je za njih i verujem da će iskoristiti novu priliku na pravi način.

Samo najistrajniji i voljni spremni su da se adaptiraju ovakvim novim uslovima. Ovde ne pričam o preduzećima koja posluju isključivo preko interneta i koja su shvatila ceo koncept rada, već o preduzećima koja su nedavno prenela svoje poslovanje na internet.

Kako plasirati svoje proizvode?

Osluškujte svoje prijatelje i kolege. Koji tip marketinga oni vole? Koje proizvode kupuju? Kod kojih preduzetnika? Plasirajte proizvode na način da deluju istinito, a ne nestvarno poput reklama za mršavljenje, kao što smo već spomenuli. Izbegavajte takve reklame, jer veliki broj ljudi shvata da se takvim marketingom ne predstavlja realna slika proizvoda.

Bitno pitanje jeste, ko su vaši klijenti i tržište?

Ako su vaši proizvodi usmereni ka studentima i siromašnijem delu stanovništva, vaši prihodi u ovim trenucima i neće biti za pohvalu.

Doberman Dan u svojoj knjizi Just sell the damn thing kaže da ciljna publika treba da budu ljudi preko 50. Pitate se zašto? Zato što su to uglavnom ljudi koji imaju stabilan posao i dovoljno ušteđevine da je mogu trošiti, dok se s druge strane nalazi grupa koju ne treba ciljati, a to su upravo studenti, mladi ljudi koji tek treba da pronađu svoj put, koji su u kreditima, menjaju posao ili započinju sopstveni.

želiš biti prvi na guglu

Sledeća stavka jesu troškovi marketinga.

Cilj jeste da troškovi marketinga budu manji od naših prihoda. Sada se vraćamo na prethodnu stavku – ciljna publika. Možete iskoristiti različite marketinške prednosti, ali ako je vaša ciljna publika pogrešna, marketing neće uticati na ljude da kupe vaš proizvod. Kada dopremo do prave ciljne publike, koja će kupovati naše proizvode, nećemo morati previše ulagati u marketing i tako ćemo uspeti da ostvarimo značajan profit.

Ova kriza nas uči, daje nam priliku da razmislimo o greškama koje smo pravili i mogućnost da ih ispravimo.

Ono što je takođe bitno znati jeste to da ćete uvek lakše prodati vaše proizvode starom klijentu, umesto novom. Umesto da pokušavate raznim marketinškim pokušajima da doprete do novog kupca i ubedite ga u kvalitet vašeg proizvoda, osvrnite se na stare klijente. Veliku prednost imaju ona preduzeća koja su oformila dobar odnos sa starim klijentima i veoma lako ih mogu kontaktirati preko i-mejl liste.

S druge strane, prateći onlajn trenere na društvenim mrežama, shvatam da oni i nemaju velike troškove u vezi poslovanja. Oni su shvatili svoje prednosti tokom korone. S obzirom na to da su postali onlajn treneri, sve što treba da urade jeste da svoje znanje na pravi način ispromovišu putem društvenih mreža, kako bi uticali na ljude da kupe njihov CD s vežbama ili možda onlajn trening program.

Ovde se možemo osvrnuti na Pareto metod – Bez obzira kojim poslom se bavite, dovoljno je da uložite 20% svog znanja i truda, da biste ostvarili 80% prihoda. Ovaj princip važi i za onlajn trenere.

Trenutna krizna situacija nam omogućava da obratimo pažnju na sledeće:
Koliko smo skloni inovacijama. Da li smo se u prethodnom periodu potrudili da klijentima ponudimo nešto novo?
Da li znamo želje naših klijenata?
Kako da ubedimo klijenta, da nakon kupovine proizvoda, ponovo dođe kod nas?
Kako izgraditi poverenje s klijentima?

Ovo su samo neka pitanja koja su došla na naplatu.

Budite istrajni, radite i pokušajte da saznate koje greške treba ispraviti, a ne skrivati ih, misleći da će one proći.

Ovo je trenutak otrežnjenja, kada treba da shvatimo gde smo grešili. A nakon ove krize, sledi period kada ćemo svi odlučno moći da zakoračimo na put pravog uspeha.

divac stipendije
spektrum kooperativa
izrada sajta
prvi na guglu
Hristina Jeremić
Hristina Jeremić
Diplomirani filolog srpskog jezika i književnosti. Oduševi me lepa reč i kvalitetna muzika. Pospešujem blogovanje. U slobodno vreme umetnica.

49. FEST od 7. do 16. maja

Šest srpskih filmova i dve manjinske koprodukcije na 49. FEST-u Na predstojećem, 49. Međunarodnom filmskom festivalu – FEST, koji će se održati od 7. do...

Rezultati konkursa za besplatnu izradu sajta

Spektrum kooperativa i portal Izrada sajta raspisali su u decembru prošle godine konkurs za besplatnu izradu sajta za humanitarne i društveno korisne projekte. Kriterijumi prema...

10 razloga zbog čega je pešačenje dobro za vašu dušu

Postoji dosta istraživanja koja nam govore da je pešačenje dobro za nas. Kao oblik vežbe, ne postoji ništa bolje od žustrog penjanja da biste...
error: Content is protected !!