Prethodna godina je bila izrazito turbulentna za mnoga poslovanja. Svet se na globalnom planu promenio i stvari verovatno nikada neće biti iste. Iako je poslovanje tokom pandemije izazovno, neke promene koje se dešavaju mogu na kraju primorati preduzeća da budu prilagodljivija, što nije loše.
Glavni izazov je ublažavanje strahova i zabrinutosti zaposlenih i klijenata zbog korona virusa. Objašnjavajući zaposlenima koje korake treba da preduzmu da bi se međusobno zaštitili, poslodavci su tako stekli njihovo veće poverenje. Vlasnici preduzeća su uspeli da učvrste poverenje zaposlenih jer su se pobrinuli da će organizaciju čuvati na sigurnom.
Podelićemo sa vama neke važne lekcije koje su poslodavci mogli da nauče tokom 2020, a koje će značiti i vama u daljem poslovanju:
1. Neka vam odnosi budu najvažniji. Bez obzira na veličinu kompanije, odnosi koje imate sa kupcima, zaposlenima i dobavljačima su sve. Bez cenjenih odnosa, vaše preduzeće nema mogućnost dalje gradnje i stvarnih temelja za budućnost.
2. Stvorite agilnu poslovnu kulturu. Umesto da se oslanjate na ono što je funkcionisalo u prošlosti, usvojite način razmišljanja koji je fleksibilan i pripremljen za bilo koju krizu i okolnost. Spretne organizacije koje mogu da se prilagode novim situacijama, zadržavajući svoje osnovne vrednosti, mogu da prebrode bilo koju oluju. Ako ostanete čvrsti i fleksibilni u svim aspektima svog poslovanja, imaćete prednost tokom izazovnih vremena.
3. Zapamtite da je poverenje ključno za svako uspešno poslovanje. Tokom krize poput pandemije, kupci, zaposleni i dobavljači vrednovaće odnos poverenja više nego ikad. Iako je vaša fizička prodavnica zatvorena i dalje postoji mogućnost da održavate lojalnost postojećih kupaca i da doprete do novih klijenata primenjivanjem marketinških ideja na vašem sajtu ili društvenim mrežama. To će pokazati da vrednujete vaše klijente i tokom kriznih vremena što će samo dodatno učvrstiti vaš odnos sa njima.
4. Prihvatite inovacije i uključite ih u svoj poslovni model. Fleksibilnost i prihvatanje novih i različitih načina za poslovanje od suštinske je važnosti, posebno tokom pandemije. Kompanije koje su fleksibilne, brže će se prilagoditi novim uslovima i biće uspešnije od onih firmi kojima je potrebno više nedelja ili čak meseci da svoje poslovanje prilagode novim uslovima rada. Ona preduzeća koja nisu u mogućnosti da se brže prilagode novom načinu rada mogu pretrpeti ozbiljne posledice.
Godina 2020. bila je izuzetno zahtevna i naporna za mnoge poslodavce. Međutim, većina stručnjaka smatra da će COVID-19 uticati naš život i u prvoj polovini 2021. Dakle, sledećih nekoliko meseci postojaće stalni izazov za preduzeća. Poslovanje tokom pandemije može poslužiti kao odlična lekcija svim poslodavcima koji nastavljaju dalje da se prilagođavaju i prihvataju promene u poslovanju.
Shvatite ovo iskustvo kao mogućnost za promenu i poboljšanje vašeg poslovanja. Podstičući da preduzeća budu još jača i fleksibilnija, pandemija može biti katalizator pozitivnih promena. Međutim, jedna stvar koja se ne bi trebalo promeniti jeste vaš fokus na stvaranju poslovne kulture i poslovnog modela koji se grade na poverenju i uvažavanju vašeg tima. Snažne veze su i dalje glavni sastojak koji će učiniti da vaše poslovanje procveta.
Izvor: www.forbes.com
Pročitajte više:
Da li ste se susreli s perfekcionistom na poslu?
Važnost kritičkog razmišljanja – lekcija iz knjige ,,Medvedi na putu“
5 načina kako da pomognete preduzeću da se pripremi za uspešnu 2021.