Izgradnja ličnog brenda je nešto što mnogi profesionalci rade kako bi ih primetili pravi ljudi radi uspostavljanja zajedničke saradnje. Međutim, preduzetnici se nekada mogu zbuniti i zastati, jer pored različitih izvora informacija, ne znaju koje su proverene i koje treba slediti. U jednom članku možete pročitati savet kako da postupite u određenoj situaciji, dok ćete u drugom članku pročitati potpuno suprotno.
Stoga, nije retkost videti ljude koji donose pogrešne zaključke kada je reč o brendiranju.
U nastavku ističemo 5 grešaka koje biste mogli napraviti kada je u pitanju razvoj vašeg ličnog brenda i kako možete da ispravite te greške.
- Preobimna ciljna publika
Jedna stvar koju mnogi ljudi rade kada je u pitanju njihov lični brend jeste težnja da dopru do preširoke publike. Preduzetnici uče da svoje poslovanje usmere ka određenoj ciljnoj publici. To isto važi i za vaš lični brend. Odlučite kome želite predstaviti svoje poslovanje i ponuditi usluge, a zatim ostanite dosledni u prezentovanju svog poslovanja odabranoj ciljnoj grupi.
2. Previše fokusiranja na tehničke kvalifikacije
Ljudi kada grade svoj lični brend uglavnom teže da istaknu svoje akademske ili tehničke kvalifikacije. Međutim, važnije je biti povezan sa publikom. To možete učiniti stvaranjem visokokvalitetnog sadržaja, koji će pružati korisne informacije, ali ujedno biti i zanimljiv za čitanje. Kada ste autentični, istrajni i pouzdani, veoma brzo će se pročuti za vaš brend i ljudi će početi da posećuju vaš sajt.
3. Gradite lični brend tako što druge ,,spuštate“
Vaš lični brend ne mora da se takmiči ni sa kim. Preduzetnici su prirodno konkurenti, a vi odlučite da li želite da gradite svoju reputaciju tako što ćete ,,spuštati” druge da bi sebe uzdigli ili na neki drugi način. Ljudi koji najbolje grade brend, iz bilo koje oblasti poslovanja, jesu oni koji prezentuju istinsku vrednost svojih usluga i proizvoda.
4. Ne družite se sa ljudima koji vas inspirišu
Ponekad se, recimo, dešava da upoznamo prijatelje naših prijatelja. Iskoristite ovo poznanstvo u svoju korist. Ako vas novi poznanik inspiriše, izgradite odnos sa tom osobom. Družite se sa onima kojima se divite i na koje želite da se ugledate. Ne samo da ćete naučiti nešto od njih, već ćete se povezati s njima i s njihovim brendovima. Poput plime koja podiže brodove, njihova reputacija će povećati vaš brend. To isto važi i za profesionalna druženja. Pridružite se forumima, grupama na društvenim mrežama koje su kompatibilne sa vašim vrednostima i vaš brend će imati koristi.
5. Zaboravljate svoju priču
Kada je u pitanju izgradnja ličnog brenda, ljudi mogu pogrešiti jer zaboravljaju svoju priču. Vaša priča je ono što ljudi žele da znaju. Žele da čuju o vašim usponima i padovima, kada ste započeli posao, o vašoj strasti i savetima. Ljudi žele da vas upoznaju. Kada gradite svoj lični brend, razmislite o svojoj priči. Zapišite. Vaša priča se može podeliti na stotine postova. Ne zaboravite da podučavate ljude putem svog ličnog brenda. Obavezno istaknite i one loše trenutke. Ljudi žele da čuju kroz šta ste sve morali da prođete i sa čim ste morali da se suočite da biste sada bili tu gde jeste.
Pročitajte više:
Kako odabrati naziv preduzeća – korisni saveti
4 poslovne lekcije naučene tokom COVIDA-19
Da li ste se susreli s perfekcionistom na poslu?