Temeljno proveravanje radne biografije pre nego što zaposlite nekoga pomoći će vam da izbegnete nepoštene radnike; međutim, neki od nepoštenih možda nisu uhvaćeni na prethodnim poslovima. Loša ekonomska vremena takođe mogu navesti zaposlene da lažu da bi napredovali, kaže O.C. Ferrell u „Etičkom poslovanju“.
Nepošteno ponašanje na radnom mestu može predstavljati ozbiljnu pretnju za kompaniju; ne treba tolerisati ni manje prestupe.
1
Nabavite dokaz o nepoštenom ponašanju zaposlenog. Nikada nemojte slepo prihvatiti reč drugog zaposlenog. Čak i ako imate više poverenja u drugog zaposlenog, mogli biste izložiti kompaniju riziku od tužbe ako kaznite zaposlenog bez dokaza. Naravno, legalno pronađite dokaze poštujući zakone o privatnosti u vašoj državi i propise o privatnosti koji su navedeni u vašem priručniku na radnom mestu. Snimite telefonski razgovor samo ako ste deo razgovora ili ste dobili dozvolu od jedne od strana – i samo ako državni propisi i propisi na radnom mestu to dozvoljavaju. Posavetujte se sa advokatom kako biste bili sigurni da su vaše radnje u skladu sa svim važećim zakonima i propisima.
2
Proverite prošle aktivnosti zaposlenog. Sprovedite temeljnu proveru da biste saznali da li se u prošlosti ponašao nepošteno u profesionalnom kontekstu. Nabavite kopije svih relevantnih dokumenata koji služe kao dokaz. Steknite izjave prethodnih poslodavaca koje svedoče o profesionalnom ili neprofesionalnom ponašanju zaposlenog.
3
Suočite se sa zaposlenim. Recite mu da znate za nepošteno ponašanje i da to nećete prihvatiti. U manjim slučajevima nepoštenja, kao što je odnošenje male količine kancelarijskog materijala kući sa posla, suočavanje sa zaposlenim može zaustaviti ponašanje.
4
Nametnite posledice ako je ponašanje zaposlenog ozbiljnije. Ako sumnjate da je u svojoj radnoj biografiji lagao o svojoj radnoj prošlosti, a provera prošlosti dokazuje vaše sumnje, nametnite posledice kako bi saznao da nećete tolerisati nepošteno ponašanje. Ako je tuđ rad predstavila kao svoj, to predstavlja još ozbiljniji prekršaj, jer dovodi u opasnost reputaciju kompanije. U svakom slučaju stavite zaposlenog na uslovni probni period, što znači da ćete ga pomno posmatrati i ocenjivati u periodu od 3 meseca.
5
Otkrijte koren ponašanja – na primer, zaposleni možda pati od stresa povezanog sa poslom. Zaposleni koji se bavio prevarama, možda je verovavo da je etika kompanije slaba. Ponudite savetovanje i obuku kako biste zaposlenima pomogli da prevaziđu nepošteno ponašanje, osim ako je ponašanje toliko ekstremno da predstavlja ozbiljnu pretnju za kompaniju. Ponudite mogućnosti obuke ako se zaposleni ponaša nepošteno i prikriva nesposobnosti.
6
Pažljivo pratite zaposlenog. Zapazite da li on ozbiljno pokušava da prevaziđe nepošteno ponašanje i da se bolje ponaša. Povremeno se sastanite s njim, jedan na jedan, kako biste bili sigurni da je rešen osnovni uzrok problema. Zahtevajte od njega da napravi nedeljnu procenu svog učinka, da uključi sve nedoumice u vezi svog posla.
7
Otpustite zaposlenog ako njegovi postupci predstavljaju ozbiljnu pretnju za kompaniju i ako nema nade da će prevazići nepošteno ponašanje. Na primer, ako je zaposleni prodao tajne vašeg preduzeća, imate razloga za trenutni otkaz. Prvo se konsultujte sa svojim advokatom da biste se uverili da se pridržavate zakona.
Izvor: Small Business; Prevod: Portal Preporučujemo