Trenutne cene na benzinskim pumpama mogu vozaču da nateraju suze na oči. Ne možemo ništa da uradimo da promenimo cene same po sebi, ali postoji nekoliko jednostavnih načina da smanjimo troškove rada automobila. „Ne radi se samo o potrošnji goriva – postoje i skriveni troškovi“, objašnjava Dejvid Kajzer, šef odeljenja za istraživanje i razvoj kompanije LIQUI MOLY, specijalista za ulja i aditive.
Svaki put kada motor radi, unutar njega se formiraju ostaci sagorevanja koji se takođe lepe na brizgaljke. To znači da se benzin više ne raspršuje tako fino na finim mlaznicama za ubrizgavanje. Kao rezultat toga, sagorevanje više nije tako efikasno: niža snaga motora i veća potrošnja goriva. „Pored toga, stvara se sve više i više ostataka od sagorevanja, što pogoršava problem“, kaže David Kaiser. „To je veoma postepen proces, tako da vozač obično ne primeti da se potrošnja goriva povećava. Što je automobil stariji, što je veća kilometraža i lošiji kvalitet benzina, to je veći problem.
Jectron od LIQUI MOLY se nosi sa tim problemom. Ovo je aditiv za gorivo koji se jednostavno sipa u rezervoar za benzin. Kada motor radi, njegova sredstva za čišćenje dospevaju do injektora sa benzinom, postepeno uklanjajući štetne naslage. „Motor vraća svoj prvobitni nivo potrošnje i izlaz,“ kaže David Kaiser. „Štaviše, čisti injektori imaju manji rizik od tehničkih kvarova. Ovo je značajna isplativost jer su injektori skupi.“ Sa svojim super dizel aditivom, LIQUI MOLY ima sličan aditiv za dizel motore.
Ako uskoro dođe do zamene ulja, operativni troškovi se mogu još više smanjiti. LIQUI MOLY Engine Flush se dodaje u staro ulje neposredno pre zamene ulja. Njegova sredstva za čišćenje rastvaraju naslage i prljavštinu u uljnom krugu, koji se zatim ispuštaju zajedno sa starim uljem. Sveže ulje ulazi u čist motor i tada može postići maksimalne performanse. „Naslage u krugu ulja ometaju pravilno zaptivanje motora, doprinoseći većem nivou potrošnje goriva“, kaže David Kajzer. „Oni takođe povećavaju rizik od tehničkih kvarova, što rezultira popravkama koje su se mogle izbeći.
Lažna ušteda može biti veoma skupa kada je u pitanju izbor pravog motornog ulja. David Kaiser: „Ulje je danas kao tečna komponenta koja mora biti precizno usklađena sa motorom. Stavljanje pogrešnog ulja je kao postavljanje pogrešnog zamenskog dela. Posledice se kreću od povećanog habanja i naslaga u uljnom krugu do problema sa sistemima za naknadnu obradu izduvnih gasova, pa čak i velikih oštećenja motora.” Zato je potrošnja još nekoliko funti na pravo visokokvalitetno motorno ulje dobra investicija. Vodič za ulja na www.liqui-moly.com vam govori koja su ulja prava za vaš automobil.
Posle zamene ulja, u sveže ulje se može dodati i boca LIQUI MOLY Cera Tec. Ovo je aditiv za zaštitu od habanja koji štiti motor i hemijski i fizički. Cera Tec to postiže smanjenjem trenja u motoru. Manje trenja takođe znači smanjenu potrošnju goriva. „Ali ono što je još važnije je da manje habanje takođe znači da se izbegavaju popravke i da motor duže traje“, kaže David Kaiser.
Ovi jednostavni trikovi omogućavaju da se troškovi goriva smanje – barem malo. Ali mnogo veći efekat uštede leži negde drugde, kaže Dejvid Kajzer: „Nigde ne možete uštedeti toliko novca kao izbegavanjem troškova popravke i produžavanjem veka trajanja automobila.“