Njena svrha je da motiviše i inspiriše ljude da budu bolji, srećniji i uspešniji. O tome piše, priča, i edukuje.
Sa jedne strane njen blog, youtube kanal i društvene mreže daju jasne smernice o tome kako doći do željene karijere i izgraditi je po sopstvenoj meri, a sa druge strane obrađuju različite aspekte marketinga, prodaje, biznisa i ličnog razvoja.
I dok većina mladih teško dolazi do željenog posla, a još manje pronalazi vremena za sebe i svoju dušu, ona svojim primerom pokazuje da se sve može kad se hoće. Napustila je stalni posao, otisnula se u preduzetničke vode, bila digitalni nomad i trenutno živi život po svojoj meri.
Ona je Janja Jovanović, mlada preduzetnica i stručnjak u oblasti digitalnog marketinga.
Kako je tekao njen put razvoja od završetka studija do danas, koju poruku ima za mlade na početku karijere i one koji već grade svoj brend, saznaćete u našem razgovoru sa Janjom.
Istražujući o tebi došla sam do zaključka da si dosta svestrana. Završila si muzičku školu, godinama pevaš, a voliš i da slikaš. Uz to voliš da prenosiš svoje znanje i želela si da budeš učiteljica. Koji je to bio ključni trenutak kada si shvatila da želiš da se baviš digitalnim marketingom i da li bi ponovo donela istu odluku?
Kada sam se razmišljala koji fakultet da upišem, dvoumila sam se između Učiteljskog i Fona. Učeteljski, jer kao što si rekla, volim da prenosim znanje. A Fon, zato što mi je biznis zvučao zanimljivo. Iskreno, tada nisam imala pojma šta su menadžment i marketing tačno, ali mi je to zvučalo kul 😀 Takođe su me ljudi iz okruženja odvratili od Učiteljskog rekavši mi “Previše si ti ambiciozna za učiteljski, neće ti biti nešto velika plata, bolje idi na Fon”. I tako ja poslušah i njih i svoj unutrašnji osećaj i upisah Fon. Ne kajem se ni malo zbog te odluke. Fakultet mi je odlično legao i na trećoj godini sam shvatila da me najviše zanima marketing.
I evo, nakon 7 godina rada u marketingu, danas sam toj ljubavi pridodala ljubav ka podučavanju. Kroz svoje edukacije i mentoršip program učim ljude kako da unaprede svoju karijeru i biznis 🙂
Koje si poslove radila nakon završenog fakulteta i koliko su ti ta iskustva bila značajna da pronađeš baš ono što te najviše zanima u okviru digitalnog marketinga?
Iz svakog posla koji sam radila, nešto sam naučila. I svaki od tih poslova me je po malo oblikovao.
Nakon završenog fakulteta radila sam u prodaji. To iskustvo smatram dragocenim, jer prodaja i marketing ne idu jedno bez drugog. Krajnji cilj marketinga je upravo prodaja i ništa se ne dešava dok se nešto ne proda.
Nakon toga sam radila offline marketing i organizaciju događaja i shvatila da me mnogo više privlači digitalni marketing.
Najviše sam naučila radeći u digital marketing agencijama za strane klijente jer sam tamo prošla kroz skoro svaki aspekt digitalnog marketinga. Nakon toga sam počela da frilensujem i radim na različitim projektima link building, content writing, SEO, personal branding itd.
Ono što trenutno najviše volim da radim je organska promocija kroz content writing i personal branding.
Mene je oduševila tvoja izjava ,,Radim samo ono što volim i sa kim želim jer sam hvala Bogu došla do te tačke da mogu da biram”. Reci nam šta je sve neophodno da bi neko došao do toga da može da bira?
Možda ta izjava zvuči malo pretenciozno, ali ja sam zaista presrećna što je to sada tako. Radila sam i stvari koje me nisu puno zanimale, ali mi je zapravo sve to pomoglo da dođem do onoga što me zanima.
Potrebna je marljivost, trud, motivacija, samopouzdanje i konstantan rad na sebi. Od mesečnih primanja izdvajam 10% za edukacije i konstantno se usavršavam. Svakog meseca čitam po 3 knjige i biram koju ću edukaciju/e pohađati tog meseca. Ja mnogo volim da učim. Možda je i to jedna od ključnih stavki. Kao i to da sam promenila 10 poslova. Mislim da ne bih toliko napredovala da sam 7 godina bila u jednoj firmi. To što sam radila sa klijentima iz različitih zemalja na raznim projektima mi je dosta otvorilo vidike, dalo samopouzdanja i naučilo me da pregovaram.
Kada se dogodio taj ključni trenutak kada si rekla sebi ,,e od sutra radim za sebe”?. Da li si imala neke nedoumice, nedostatak podrške ili neke sumnje u sebe da nećeš tako lako doći do klijenata i da se tvoj proizvod ili usluga neće dovoljno prodavati?
Nije bio baš takav trenutak “e od sutra radim za sebe”. Javila mi se želja da pokrenem nešto svoje u januaru 2019. jer nisam bila zadovoljna na poslednjem poslu. Ipak, znala sam da nije tako lako zabataliti sve i pokrenuti nešto od nule. Znala sam da će mi trebati dosta vremena da se biznis prvo izgradi. A uvek se javi i ono pitanje – šta ću do tada? Od čega ću živeti?
Zato je moja taktika bila da pređem na part-time posao, a zarađujem kao full-time i da ostatak vremena provedem razvijajući svoj biznis. Tako sam i uradila.
Problem kada radite full-time za nekoga je što dođete kući umorni i nije vam ni do čega. Prosto nemate dovoljno energije da se efikasno bavite 16 sati poslom.
Kada sam od svog biznisa počela da zarađujem više nego od tog part-time posla, prestala sam da ga radim i fokusirala se samo na rast i razvoj svog biznisa.
Šta je ono što danas nudiš svojim klijentima i koji problem im rešavaš?
Ukratko – pomažem ljudima da izgrade željenu karijeru i razviju svoj biznis uz pomoć marketinga.
Imam više ciljnih grupa u zavisnosti od usluga i proizvoda koje nudim.
Npr. Moje Linkedin obuke pomažu ljudima da iskoriste pun potencijal ove najveće poslovne mreže, izgrade brend, promovišu sadržaj i dođu do više klijenata.
Moj eBook “Kako do željenog posla i karijere” pomaže ljudima koji žele da promene posao ili karijeru da spoznaju prvo koji posao i karijera su najbolji za njih, kako da ih pronađu, srede CV, motivaciono pismo, apliciraju za posao, pripreme se za intervju itd.
Ostale usluge koje nudim su ovde.
Među prvima si koja je napravila online obuku, a odnedavno i eBook “Kako iskoristiti pun potencijal Linkedin mreže”. Zašto je važno da ljudi imaju dobro sređen i optimizovan profil? Koja su to zanimanja kojima je Linkedin od koristi, a kojima nije?
Imati dobro sređen i optimizovan Linkedin profil je samo početna stvar u celoj Linkedin strategiji bez koje se ne ide dalje.
Kakav bi utisak ostavila osoba koja je npr. HR i šalje poruke potencijalnim zaposlenima, a nema profilnu sliku i popunjen svoj profil? Ljudi bi posumnjali da li je to uopšte pravi profil.
Takođe, ako vam profil nije optimizovan ključnim rečima, nećete se pojavljivati prvi u pretragama i vaša konkurencija će biti vidljivija od vas.
Što se tiče zanimanja koja su pogodna za Linkedin, ova mreža je najpogodnija za B2B (business to business). Dakle za sve poslovne ljude, vlasnike biznisa, konsultante, marketare, ljude koji se bave prodajom i sve one kojima su klijenti poslovni ljudi i biznisi. Međutim, ako ste fitnes instruktor, frizer, radite nokte ili prodajete nakit ili odeću, za vas je pogodnija npr. Instagram mreža jer je ona B2C mreža (business to customer).
Koje knjige, edukacije, predavanja ili kursevi su tebi najviše pomogli? Šta bi preporučila našim čitaocima koji su isto tako spremni da rade na sebi, a ne znaju odakle da počnu?
Ako govorimo o digitalnom marketingu, odličan kurs na našim prostorima je ovaj.
Ja sam puno o digitalnom marketingu naučila uz pomoć inostranih blogova kao što su:
Animalz Blog, Content Mavericks, Backlinko, Ahrefs, Moz, CoSchedule itd.
Možete se učlaniti i u FB grupe gde se često deli znanje i otvorene pozicije. Neke od domaćih grupa su:
Aktivni blogeri
Marketing za početnike
Digital Marketing Profesionalci
Društveni mediji
Marketing zajednica
Koga zanima, držim i mentoršip program za sve one koji žele da uđu u digital, a ne znaju odakle da krenu. Možete mi pisati na hello@janjajovanovic.com.
Svakako mislim da je najbolje krenuti što pre sa radom u nekoj od kvalitetnijih marketinških agencija.
Šta je to što neki brend treba da ima da bi se izdvojio u moru konkurencije? I šta je ono što tebe izdvaja od drugih iz tvoje branše?
Ljudski pristup okrenut na pomaganju i rešavanju problema.
To plus jednostavnost, jasnost i izgrađen brend.
Šta bi bio tvoj savet mladim ljudima koji bi voleli da budu uspešni u nečemu, ali nisu sigurni u čemu su dobri, svestrani su i vole više stvari pa ne mogu da se odluče? Da li bi trebalo da biraju one profesije koje su dobro plaćene i tražene ili da prate svoje srce pa da upišu recimo neki umetnički fakultet iako to možda znači da se neće obogatiti od tog posla?
Najbolje je da nađu nešto što im se sviđa, a što je traženo i dobro plaćeno.
Verujem da i umetnici mogu ozbiljno da zarađuju kada bi radili na svojim marketinškim i prodajnim veštinama, tako da bih ja uvek upisala ono gde me srce vuče i našla način da od toga napravim karijeru iz svojih snova.
Dakle verujte u sebe, kada otkrijete šta volite radite na tome i učite svakodnevno. Mali koraci svakoga dana odvešće vas tamo gde želite da budete.