Saobraćajna pravila za vozače električnih trotineta

Objavljeno:

Piše:

Kategorija:

Električni skuteri su dobri za životnu sredinu jer njihova upotreba dovodi do smanjene upotrebe automobila. Njihova veća upotreba doprinela bi stvaranju sredine u kojoj bi bilo manje zagađenja i manje saobraćajnih gužvi. Međutim, upotreba električnih trotineta, pomoću kojih ljudi prolaze kroz prometne ulice, stvorilo je čitav niz problema za vlast. S obzirom da raste broj nesreća zbog električnih trotineta neophodno je regulisati saobraćajna pravila za vozače trotineta.

To je izazov sa kojim se suočavaju mnogi gradovi širom Evrope, jer se električni trotineti javljaju u prometnim sredinama među automobilima, kamionima, biciklistima, pa čak i pešacima.

Autori rada ,,Analiza stavova vozača u pogledu učešća električnih trotineta u saobraćaju“ (B. Antić, E. Smailović, D. Graovac, M. Simić)  hteli su da utvrde uticaj vozača električnih trotineta na vozače drugih prevoznih sredstava u saobraćaju.

Istraživanjem su došli do interesantnih podataka: 58% vozača automobila izjavilo je da su morali da prilagode brzinu kretanja svog vozila kretanju električnog trotineta, dok je 42% vozača izjavilo da ih vozači električnih trotineta ne uznemiravaju i da mogu normalno voziti u saobraćaju. Kad je u pitanju starosna struktura vozača trotineta, ispitanici su izjavili da u 87% primećuju mlađe vozače električnih trotineta, dok je 13% ispitanika izjavilo da viđa starije vozače trotineta.

Problem kod električnih trotineta je neadekvatna osvetljenost. Čak 90% ispitanika je izjavilo da ima probleme da jasno uoči električni trotinet.

Jedan od potencijalnih problema koji mogu nastati prilikom upotrebe električnih trotineta na putevima, jeste ometanje pažnje vozača drugih vozila. Skretanje pažnje prilikom vožnje predstavlja glavni uzrok saobraćajnih nesreća na putevima. Kod vozača električnih trotineta, najčešće su povrede glave, dok je najveći broj takvih povreda zabeležen kod dece školskog uzrasta (35%). Prema tome, autori rada smatraju da je neophodno ispitati obavezu nošenja kaciga prilikom vožnje električnim trotinetom. Pogledajte video prilog saobraćajne nezgode sa električnim trotinetom!

Jedan od problema jeste kako utvrditi površinu koja će biti adekvatna za vožnju električnim trotinetom. Koja god površina da se odabere, vozači trotineta će nailaziti na negodovanje drugih bilo da voze stazom za pešake, za bicikliste ili na kolovozu gde uopšte nije bezbedno za kretanje.

Električne trotinete mogu koristiti deca, što znači da ne postoji određena dozvola koju vozači trotineta moraju posedovati. To ukazuje na problem, jer se ne može utvrditi koliko su deca savesni vozači, odnosno, da li znaju da postupaju po saobraćajnoj signalizaciji.

S obzirom da korisnici električnih trotineta, ostavljaju vozila na različitim površinama među kojima neke nisu namenjene za parkiranje, neophodno je razmisliti o izgradnji parking mesta za električne trotinete.

Upotreba električnih trotineta u drugim zemljama

Problemi prilikom upotrebe električnih trotineta sreću se i u ostalim zemljama u svetu. Još uvek ne postoje određena pravila koja važe u svakoj zemlji, već probleme oko upotrebe električnih trotineta svaka zemlja rešava na svoj način.

Izložićemo neka od propisanih pravila u drugim državama, a koja su izložena u radu ,,Električni trotineti u saobraćaju – prikaz trenutnih svetskih iskustava i predlog za veću bezbednost u saobraćaju“ (D. Bogićević, M. Vujanić, K. Lipovac, N. Čergić).

  • Nemačka je propisala maksimalnu brzinu za trotinete koja iznosi do 20km/h.
  • Holandija je propisala pravilo da vozač električnog trotineta ne sme biti mlađi od 16 godina, nije neophodna kaciga tokom vožnje, dok je maksimalna brzina ograničena do 25 km/h.
  • U Švajcarkoj je propisano kao i u Holandiji, maksimalna brzina sme biti do 25 km/h, nije neophodna kaciga tokom vožnje, dok minimalna starost vozača ne sme biti ispod 14 godina.

Upotreba električnih skutera ukazuje na brzo menjanje načina transporta. Srbija mora biti brza i fleksibilna da bi se prilagodila novim trendovima.

vođenje bloga
Spektrum kooperativa (www.spektrum.rs) – programerska, marketinška i SEO firma.

poslujte na tržištu nemačke
spektrum kooperativa
divac stipendije
preporucujemo.rs
Preporučujemo.rs je informativni, edukativni i zabavni web portal.

Klimatske aktivistkinje postavile Zajednički frižider u Beogradu

Pod okriljem WWF-a, inicijativa mladih u borbi protiv klimatske krize postavila je prvi Zajednički frižider u Srbiji ispred Dorćol Platz-a Beograd – Od ove srede,...

Nik Kirjos: Novak nas je pomagao tokom požara

Australijska teniska zvezda Nik Kirjos nastavio je da brani Novaka Đokovića nakon što je srpski as ove nedelje priveden pri ulasku u Australiju. Đoković, devetostruki...

Kako prepoznati nizak krvni pritisak – simptomi

Poznato je da visok krvni pritisak, odnosno hipertenzija, predstavlja jedan od glavnih faktora rizika za oboljevanje od srčanog i moždanog udara te zahteva obavezno...
error: Content is protected !!