Verovatno je da savremeni čovek ne može da zamisli svakodnevicu bez pametnog telefona.
Ovi praktični uređaji su poslednjih godina zamenili brojna druga pomagala, te ih koristimo kao kalendar, kalkultor, organizator, fotoaparat…
Baš zbog svoje multipraktičnosti, pametni mobilni telefoni su gotovo uvek pored nas, i korisnici često menjaju uređaje, zahtevajući telefone sa novim, naprednijim funkcionalnostima.
Na tržište redovno izlaze novi modeli koji zadovoljavaju potrebe korisnika. Naravno, kupovina novih modela telefona iziskuje velike sume novca, te je vrlo važno voditi računa o svom uređaju, ali i znati šta raditi kada se mobilni telefon pokvari. U nastavku teksta upoznajemo vas sa najčešćim kvarovima mobilnih telefona i ša je najpametnije činiti kada do kvara dođe.
#1 Lomljenje stakla i ekrana mobilnih telefona
Kako serviseri navode, zamena ekrana na telefonu jedna je od najčešćih popravki u servisima mobilnih telefona. Razlog za to je više nego jasan. Kao što smo pomenuli, pametni telefoni su gotovo uvek kraj nas. Mnogi ih drže u džepovima, torbama, jaknama, a neki čak i kraj uzglavlja tokom noći.
Baš zato, padovi, udarci i nagnječenja telefona nisu retkost, a kao posledica neadekvatnog skladištenja telefona ili jednostavno nepažnjom, dolazi do lomljena stakla, odnosno ekrana pametnog telefona.
Ekrani novih modela mobilnih telefona su uglavnom izuzetno veliki i zauzimaju čitavu površinu prednje strane telefona. Mnogi uređaji ne poseduju dugme, već se njima upravlja preko touch screen-a. Zato je lomljenje ekrana izuzetno neprijatna situacija koja može u potpunosti da onemogući rad na uređaju.
Ipak, čak i kada do lomljena ekrana dođe, rešenje postoji. Pouzdani servis mobilnih telefona je rešenje za sve korisnike sa polomljenim displejom, a dobra vest je da se popravke ovog tipa mogu izvesti veoma brzo.
Pomenućemo da popravka ekrana na mobilnom uređaju uglavnom podrazumeva zamenu kompletnog ekrana. Kod starijih modela mobilih telefona, moguća je samo zamena stakla, što je znatno jeftinija opcija.
Naša preporuka je da o jednom trošku zamenite i staklo i ekran, jer je cenovna razlika minimalna, a na ovaj način dobijate displej koji radi optimalno – kao kada ste kupili telefon.
#2 Slabljenje kapaciteta baterije pametnog telefona
Baterija telefona jedna je od najvažnijih komponenata ovog uređaja. Baterije telefona su potrošni materijal, a tokom vremena njihov kapacitet opada. Preporučujemo vam da prilikom kupovine telefona obratite pažnju na garanciju koju vam prodavac nudi.
Garancija za mobilne telefone uglavnom je dve godine, dok se u velikom broju slučajeva dešava da je garancija baterije svega 6 meseci.
Zašto je to tako?
Naime, svaka baterija ima određeni vek trajanja koji se meri u ciklusima punjenja i pražnjenja. Prosečno je to oko 400 do 500 ciklusa, a nakon toga njen kapacitet osetno opada. Zato se određeni proizvođači na neki način ograđuju garancijom od 6 meseci.
Problem sa baterijom uočićete kada se učestalo ponavljaju iste situacije – telefon se sporo puni, brzo prazni, često se gasi, baterija ne traje ni jedan dan i tome slično. Navedene situacije usporiće rad na telefonu i tada ćete znati da je vreme za zamenu baterije. Pomenućemo da serviseri svakako savetuju da nakon dve godine korišćenja telefona zamenite bateriju čak iako normalno funkcioniše.
Još jedna važna preporuka je da zamenu baterije uvek obavljate u pouzdanom servisu, budući da su na novim modelima telefona baterije uglavnom integrisane. Integrisana baterija je ona koja se ne može sa lakoćom odvojiti od uređaja, kao što je to slučaj sa neintegrisanom baterijom koja se može naći u starijim modelima telefona.
Jedan odlazak u servis brzo i efikasno rešiće vaše probleme sa baterijom, te vam preporučujemo da se ne upuštate samostalno u izazove ovog tipa.
#3 Softverski kvarovi – znate li zašto vaš telefon baguje?
Softverski kvarovi su oni kvarovi usled kojih dolazi do slabljenja ili gubitka funkcija na operativnom programu zaduženom za pokretanje i korišćenje telefona. Kada do softverskih kvarova dođe, korisnik uočava usporen rad telefona, kočenje određenih aplikacija, a može se desiti da su pojedine funkcije potpuno onemogućene.
Kada je reč o softverskim kvarovima, oni uglavnom nastaju usled problema operativnog sistema telefona. U malom broju slučaja, korisnik takođe može dovesti do ovih situacija, neadekvatnim korišćenjem telefona – posećivanje neproverenih sajtova, skidanje sadržaja sa interneta, pretrpavanje aplikacijama i podacima…
Softverski kvarovi umnogome kvare korisničko iskustvo, te je korišćenje telefona gotovo onemogućeno. Baš zato, kada dođe do bagova, naša preporuka je da kontaktirate proverenog servisera.
Obavljanje softverskih popravki je izuzetno delikatan posao, pa se u ove radove nemojte upuštati samostalno. Kod servisera se možete raspitati da li je dobra ideja vršiti popravku telefona ili je pak najbolje rešenje kupovina novog uređaja.
Za kraj ćemo vas posavetovati da savesno koristite vaš pametni telefon, od starta kupite masku i zaštitno staklo, skidajte samo proveren sadržaj i redovno ažurirajte sistem. Na ovaj način, pametni uređaj dugo će biti u funkcionalnom stanju.
Nadamo se da vam je naš tekst pružio korisne informacije, te da ste čitanjem saznali kako nastaju kvarovi pametnih telefona, šta uraditi da ih predupredite i kome se obratiti kada do problema dođe.