Kraj puta ugledate VELIKO STADO KRAVA. Među njima je samo jedna LJUBIČASTA KRAVA i ona u sekundi privlači vašu pažnju.
Isto tako i na tržištu IZUZETNI proizvodi i firme privlače svu pažnju kupaca. Morate biti izuzetni i jedinstveni da bi vaša firma opstala na tržištu, smatra autor Set Godin, autor knjige ‘’LJUBIČASTA KRAVA’’, uspešan preduzetnik i autor velikog broja bestselera.
Ako su vaši proizvodi nalik na obične krave, ne možete očekivati da privučete pažnju kupaca. Danas ima bezbroj proizvoda na tržištu i potrošači su zasićeni reklamama. Da biste privukli njihovu pažnju morate da budete zaista IZVANREDNI, da se istaknete na tržištu i budete odmah primećeni.
Većina kompanija okleva da istražuje ideje koje bi ih učinile izvanrednim jer strahuju da isprobaju nešto novo. Da biste uspeli, morate da prevladate ovaj strah, jer na savremenom tržištu nema mesta za dosadne proizvode. Na prenatrpanom tržištu ako se ne ističete, to je jednako kao da ste nevidljivi.
Uspešan marketing ne podrazumeva samo promovisanje krajnjeg proizvoda već ukupno kreiranje i plasiranje proizvoda. Svaki aspekt proizvoda – od dizajna, preko proizvodnje, cene i prodaje – treba da bude vođen marketinškim potrebama, da glavno pitanje bude kako napraviti proizvod o kojem će ljudi da pričaju. Marketing podrazumeva da nađete kompetitivnu prednost koja će vas razlikovati od konkurenata.
Da biste otkrili svoju kompetitivnu prednost morate isprobati različite pristupe, pažljivo poredeći aspekte, kao što su cena i promocija, u kojima se vaš proizvod razlikuje od proizvoda vaše konkurencije.
Pošto se suština vašeg marketinga nalazi u vašem proizvodu, trebalo bi da kreirate jednostavan i lak slogan koji prenosi glavnu poruku vašeg proizvoda.
Na primer, razmotrite Krivi toranj u Pizi. To je svetski poznata atrakcija jer je glavna poruka veoma laka i jednostavna: to je krivi toranj. To je njegov ’’slogan’’.
S druge strane, Panteon u Rimu, iako mnogo lepši i istorijski značajniji, s obzirom na to da je bez takvog slogana – dobija samo jedan procenat godišnjih poseta koje beleži Krivi toranj u Pizi.
Mnoge kompanije se plaše kritike, podsmevanja i promena koje bi donele kada bi bile izuzetne. Ukoliko bi bile izuzetne, istakle bi se u gomili i privukle bi dosta neizbežnog kritizerstva. Ali to što izuzetne kompanije i proizvodi bivaju kritikovani ne znači da su neuspešni. Ustvari, ako ne privučete kritizerstvo, znači da igrate na sigurno i, kao što smo već rekli, to je put ka neuspehu. Pošto ste drugačiji, ljudi bi vas mogli ismevati – ali i to je reklama za vas. Najveći strah od izuzetnosti nastaje jer bi ona možda zahtevala radikalnu transformaciju infrastrukture jedne kompanije.
Ipak, kada shvatite šta će vas učiniti izuzetnim, biće potrebno da uradite sve što je potrebno da biste to postigli, a to često podrazumeva velike promene.
U današnjem prezasićenom tržištu, nema više mesta za ’’obične’’ proizvode ili usluge. Ili ste izuzetni ili ćete nestati. Da biste bili izuzetni, potrebno je da preduzmete hrabre rizike i da ne brinete o kritikama. Kreirajte svoj proizvod imajući marketinšku perspektivu uvek na umu.