Možda mislite da je velika zemlja poput Sjedinjenih Država najposećenija na svetu, ali pogrešili biste – Francuska ima tu čast.
Oko 90 miliona međunarodnih posetilaca posetilo je Francusku u 2019. godini, a turizam čini 8% bruto domaćeg proizvoda u zemlji, prema francuskom Ministarstvu spoljnih poslova. Kao i kod drugih zemalja, turistički brojevi pali su tokom koronavirusne pandemije i prihod od posetilaca u Francuskoj je prepolovljen tokom prvih sedam meseci 2020. godine.
Poput Sjedinjenih Država, Francuska ima planine, vinarije, poznate znamenitosti i dramatične obale u obilju, sa nasleđem pravljenja vina za koje se misli da je staro hiljadama godina. (Španija se nalazi na drugom mestu po turističkoj poseti, sa 83,5 miliona u 2019, a slede Sjedinjene Države sa 79,3 miliona, prema Svetskoj turističkoj organizaciji).
Povrh toga, Francuska je lako dostupna ljudima iz susednih evropskih zemalja, relativno je mala i ima određeni “ je ne sais quoi“ – nešto što ne možete baš da dodirnete.
Za svakog po nešto
U regionu Urvil, područje u kojem je vinova loza prvo posađena pre 2.000 godina, još u rimsko vreme, nalazi se vinograd i biznis koji obuhvata osam generacija.
Charline Drappier, koja radi zajedno sa svojim dedom, roditeljima i dva brata koja vode porodični brend Champagne Drappier, rekla je da je vinograd posebno popularan kod posetilaca iz Sjedinjenih Država, Italije, Belgije, Britanije i Nemačke. Ona dodaje da su ljudi privučeni u Francusku zbog njene raznovrsnosti.
„Svako nađe nešto što želi da otkrije o Francuskoj… istoriju, Alpe, plažu, potpunu divljinu, a takođe i puno sadržaja kulture.“
Francuska je jedna od najpopularnijih destinacija za klijente turističkih agencija. Pristupačnost je bitan faktor, ali postoji mnogo evropskih zemalja sa dobrom avio i železničkom službom. Ljudi su privučeni Francuskoj zbog izuzetne kuhinje, kulture, čiste lepote zemlje i zbog načina na koji se osećaju kada su tamo. Postoji određena romantika u Francuskoj. S obzirom na veličinu zemlje, lako se kroz nju putuje – bez ogromnih udaljenosti kao što je to slučaj u Sjedinjenim Državama.
Francuska je popularna iz praktičnih i emocionalnih razloga. Francuska je veoma dobro organizovana da primi goste. Ima odličnih puteva, prevoz, bilo da je to voz, put ili vazdušni saobraćaj, pa je sve dobro postavljeno za prijem gostiju iz celog sveta.
Skoro sva preduzeća u Francuskoj su male ili srednje veličine, a 99,9% imaju manje od 250 zaposlenih, prema OECD-u. Mnoge manje ugostiteljske firme vode porodice na visoko kvalitetan način.