Marketinška industrija neprestano pokušava da nas ubedi da ćemo postati srećni kada budemo posedovali dobar auto, novi TV, đakuzi ili nešto drugo što nam nedostaje. Zašto, pita se autor knjige ’’E, zabole me – Suptilna umetnost življenja’’. Njegova pretpostavka je: ’’zato što je za poslovanje dobra pojava da se ložiš na mnogo toga’’.
Ipak, to je loše za mentalno zdravlje. Ključ dobrog života ’’je da se ložiš na manje, samo na ono što je istinsko, najbliže i značajno’’, smatra autor.
Literatura za samopomoć koja promoviše pozitivno razmišljanje deo je istog problema jer neprestano usmerava našu pažnju na ono što nismo ili na ono što nemamo. ’’Samouveren muškarac ne oseća potrebu da dokazuje da je samouveren. Bogata žena ne oseća potrebu da nekog ubeđuje kako je bogata. Ili to jesi ili nisi. A ako sve vreme sanjaš o nečemu, onda uporno učvršćuješ istu nesvesnu realnost: da to nisi.’’. Umesto težnje ka izuzetnosti i perfekcionizmu treba prihvatiti svoja ograničenja i nesigurnosti.
Knjiga ’’E, zabole me – Suptilna umetnost življenja’’ kritički preispituje sveprisutne vrednosti i shvatanja i u njima pronalazi problem našeg očajanja. Trudimo se da ostvarimo kratkoročne vrednosti – da kupimo auto, da sagradimo kuću, i kada to ostvarimo više ne znamo šta ćemo sa sobom. Autor smatra da čoveka istinski mogu motivisati jedino dugoročne vrednosti: biti iskren prema drugima, biti prijateljski nastrojen, pomagati i tako dalje. Novac je bitan ali šta činimo sa svojim životom je daleko bitnije.
Uvide koja ova knjiga iznosi preko su potrebni u našem društvu koje sve više postaje nalik na zapadna kapitalistička društva u kojima pojedinac postaje sve otuđeniji od drugih i može biti lak plen marketinške industrije koja stvara vrednosti koje su dobre za stvaranje profita ali porozne za društvenu zajednicu. U osnovi ova knjiga nas poziva da mislimo kritički i svoj život posvetimo trajnim i značajnim vrednostima.
Knjigu možete naručiti na sajtu Lagune.