Da li ste ikada kupili nešto jer je poznata osoba, kojoj se divite, reklamirala taj proizvod ili uslugu?! To može biti kupovina marke automobila koju je reklamirao Novak Đoković ili možda energetskog pića koje se našlo među objavama Ivane Španović.
Mislite da ako poznati koriste određene stvari i promovišu ih, zašto ih ne biste kupili i uverili se u njihov kvalitet? Sada verovatno shvatate da javne ličnosti, bilo sportisti, pevači ili možda glumci, mogu iskoristiti svoju popularnost i uticati na vas da kupite određeni proizvod ili uslugu koju promovišu.
Ovo je primer samo jedne taktike, koju koriste preduzeća u gotovo svakoj industriji, a koja predstavlja deo ,,influenserskog marketinga”. Brendovi na ovaj način mogu svakako ostvariti veći profit, jer dopiru do šire publike, ali ako ste zainteresovani za ovaj tip marketinga, pogledajmo u nastavku njegove ostale prednosti, ali i nedostatke.
Šta kompanije dobijaju od saradnje sa influenserima?
Govorimo o marketingu, koji će u narednim godinama postajati sve zastupljeniji među preduzećima. Stoga pogledajmo u nastavku koje sve prednosti kompanije mogu ostvariti angažovanjem adekvatnog influensera.
- Širenje svesti o brendu
Ovo je jedan od glavnih razloga zašto kompanije sarađuju sa influenserima, jer oni uticajniji mogu pomoći u širenju svesti o brendu i dopiranju do šire ciljne publike. Kompanije se udružuju sa uticajnim osobama kako bi više ljudi saznalo za njihove proizvode bez direktnog promovisanja njihove marke.
Stvaranje svesti o brendu glavna je briga svakog preduzeća, koje je odlučno da dosegne sam vrh u svojoj industriji. Influenseri mogu kreirati autentičan post za određeni brend i podeliti ga sa svojim follower-ima na društvenim mrežama.
Njihov sadržaj ne promoviše brend direktno, ali ukazuje publici na njegovu vrednost. Mogu ga plasirati u vidu posta na instragramu ili možda videa na jutjubu. Influenseri treba da istaknu nešto o tom proizvodu što će biti korisno za publiku, jer tako pomažu u širenju svesti o brendu.
- Izgradnja poverenja sa ciljnom publikom
Da bi poslovni zadatak bio uspešno obavljen, pridobijanje poverenja vaših ciljnih potrošača je od velike važnosti. Influenseri, koji se trude da predstave sve kvalitete i prednosti vaših proizvoda, mogu vam pomoći da tako probudite veće interesovanje kod svoje publike o svom brendu.
Nakon što angažujete određenog influensera, kojem se sviđaju vaši proizvodi ili im je drag vaš brend, on će moći da kreira autentičan sadržaj, koji će biti koristan vašoj publici. To će vam pomoći da ubedite potrošače u kvalitet svojih proizvoda i da zaslužite njihovo poverenje.
- Dopiranje do uticajnih potencijalnih kupaca
Zamislite da svoj proizvod ili uslugu iznesete pred stotine hiljada ljudi? Istovremeno biste povećali svest o svom brendu i povećali prodaju usluga/proizvoda i to u jednom trenutku! Ovo možete lako postići pomoću saradnje sa influenserima.
Kada angažujete osobu koja je veoma popularna, ona će promovisati vaš brend svojim pratiocima putem društvenih mreža. Tako će se značajno proširiti glas o vama i uspećete da doprete do velikog broja uticajnih ljudi u svega par sekundi!
- Veći povraćaj ulaganja
Ukoliko želite da budete sigurni da zarađujete više nego što trošite u toku trajanja svake kampanje, jedna od opcija jeste da angažujete popularnu ličnost, možda glumca ili sportistu, koji će vašu kampanju učiniti atraktivnijom i znatno uspešnijom. Istraživanje je pokazalo da angažovanje influensera za promovisanje proizvoda ili usluga donosi u proseku 6,50 dolara za svaki potrošeni dolar. Usled ovakvog povraćaja ulaganja jasno je zašto se veliki broj kompanija odlučuje za ovaj tip marketinga.
Koji su nedostaci angažovanja influensera?
Pre nego što se u životu odlučimo za određeni izbor, uvek sagledamo njegove prednosti i mane. Isti princip važi i kod odabira marketinga za poslovanje, te stoga u nastavku pogledajmo i nedostatke ,,influenserskog marketinga“.
- Ne možete da kontrolišete šta sve influenseri rade
Kada uspostavite saradnju sa influenserom, vi imate određenu kontrolu nad tim šta ta osoba objavljuje u vezi sa vašim brendom. Međutim, ne možete kontrolisati kvalitet ponašanja te osobe po završetku vaše saradnje a koje bi moglo naštetiti vašem brendu.
Pre nego što se odlučite za određenog influensera, napravite pažljivu selekciju. Može se desiti da ostvarite veći profit usled angažovanja jedne osobe za promovisanje proizvoda, a da vremenom shvatite da taj influenser možda provlači diskriminišuće poruke u svojim storijima i postovima, što bi moglo negativno da se odrazi i na vaš brend.
Ovo je bitan korak za vlasnike preduzeća. Važno je postaviti se kritički i pametno odabrati influensere, jer njihove akcije odražavaju vaš brend, čak i kada ne promovišu vaše proizvode.
- Lažni follower-i
Influenseri naplaćuju promovisanje proizvoda, uglavnom, na osnovu broja pratilaca koje imaju. Međutim, nije retkost da veliki broj njih kupuje follower-e da bi kompanijama mogli više da naplate. To što neko ima puno pratilaca ne znači da je ta osoba pravi influenser. Na kraju se može desiti da potrošite previše na ,,influenserski marketing“, a da ne postignete željene rezultate.
Da li vaša kompanija treba da sarađuje sa influenserima?
Odabir marketinga zavisi od obima vašeg preduzeća, budžeta i vaših ciljeva. Ako ste se tek pojavili na tržištu i možete priuštiti ovaj tip marketinga, saradnja sa uticajnim influenserom je dobar izbor za vas, jer on može značajno proširiti vest o vašem poslovanju.
Na osnovu gorepomenuth prednosti i nedostataka, očigledno je da vaša kompanija može imati više koristi od angažovanja influensera nego gubitaka. Međutim, potrudite se da budete pažljivi kada pravite selekciju, jer na kraju vaš izbor treba da bude osoba koja ima legitimne pratioce i neće narušiti reputaciju vašeg brenda. Takođe, kvalitetna agencija za odnose s javnošću možete vam dati adekvatan predlog i pomoći vam u poslovanju, umesto da našteti vašem brendu.